newspaper

Thobias Dencker New Service Offerings Director at Sogeti Sweden

Thobias Dencker har handplockats för att leda Sogeti Sveriges nationella satsning på tjänster, partners samt försäljning gentemot prioriterade kunder. Thobias Dencker, som närmast kommer från Powel, återvänder nu till Sogeti och blir en del av den svenska ledningsgruppen.

Stockholm/Jönköping 140425
– Thobias Dencker, 45 år, blir en nyckelperson i Sogetis expansiva satsning i Sverige, med ansvar för förtagets utökade fokus på tjänster, partners och försäljning gentemot prioriterade kunder.

Thobias Dencker, har närmast, sedan 2006, arbetat i olika roller på Powel, ett ledande företag inom lösningar för energimätning och kraftoptimering. Under åren på Powel har han verkat som försäljningschef, vd för Powel Sverige, ansvarig för Powel-koncernens satsning på internationell expansion, ansvarig för företagets satsning i Turkiet, samt startat upp en ny del av verksamheten i Sverige – Powel Smart Generation.

Som utbildad maskiningenjör började han sin karriär inom industri, produktion och maskinteknik, men säljrollen lockade tidigt och fick honom in i IT-branschen, först på Alfaskop som försäljningschef. Mellan 2000 och 2006 var han anställd inom den koncern han nu återvänder till, först inom Capgemini som Key Account-säljare inom verkstadsindustri och telekombranschen. När Sogeti Sverige bildades 2003 var han med från start och arbetade i roller som Key Account Manager, teamchef och verksamhetsansvarig för Sogetis kontor i Jönköping. Nu återvänder han till Sogeti och antar den nya, nationella rollen från och med den 15 augusti.

– Sogeti är ett mycket välskött och framgångsrikt företag som aldrig står stilla. Att komma tillbaka till Sogeti känns som att komma hem igen. Och som tidigare anställd känner jag väl till verksamheten och förstår styrkan i Sogetis heltäckande, både lokala och globala IT-expertis, som varit grunden till företagets framgångssaga sedan lanseringen i Sverige 2003, säger Thobias Dencker.

About Sogeti

Part of the Capgemini Group, Sogeti operates in more than 100 locations globally. Working closely with clients and partners to take full advantage of the opportunities of technology, Sogeti combines agility and speed of implementation to tailor innovative future-focused solutions in Digital Assurance and Testing, Cloud and Cybersecurity, all fueled by AI and automation. With its hands-on ‘value in the making’ approach and passion for technology, Sogeti helps organizations implement their digital journeys at speed.

Capgemini is a global leader in partnering with companies to transform and manage their business by harnessing the power of technology. The Group is guided everyday by its purpose of unleashing human energy through technology for an inclusive and sustainable future. It is a responsible and diverse organization of 270,000 team members in nearly 50 countries. With its strong 50 year heritage and deep industry expertise, Capgemini is trusted by its clients to address the entire breadth of their business needs, from strategy and design to operations, fueled by the fast evolving and innovative world of cloud, data, AI, connectivity, software, digital engineering and platforms. The Group reported in 2020 global revenues of €16 billion.
Get the Future You Want

Visit us at www.sogeti.com.

todo todo
    Therese Sinter